W pewnym sensie zdradzam samą siebie
Z Zofią Kulik rozmawia Kamila Wielebska
W jej pracy jest więc też ów rygor, o którym mówisz, trzymanie się pewnych zasad… Ornament raczej, niż dekoracja.

Zasada porządkuje każdy poszczególny deseń. Jest tu również obecne coś, co jest w  poprzednich moich pracach: człowiek użyty jako motyw na równi z motywem draperii, martwej natury, zwierzęcia czy rośliny. Podporządkowany zasadzie. Zniewolenie odbywa się więc poprzez podporządkowanie zasadzie kompozycyjnej, która tworzy ornament. Człowiek jest w niego wpisany... >>



Drop point

Z Przemysławem Saneckim rozmawia Adam Andrzej Fuss

Konceptualizm to tylko strategia artystyczna czy też sposób myślenia o życiu, świecie?

Powołuję się na konceptualizm, na przedmioty które po sobie pozostawił z powodów zgoła odmiennych. Potrzebny jest jakiś punkt odniesienia, dla siebie, ze względów praktycznych, ale przede wszystkim dla innych. Musimy jakoś ze sobą rozmawiać... >>



Ja to Inny
Z Romeo Gongorą rozmawia Kamila Wielebska
Czy wiedzieli, że jesteś artystą?

Tak, wiedzieli. Dostali w CSW krótki opis projektu. Ta bariera językowa była naprawdę niezmiernie ciekawym czynnikiem, ponieważ zmuszała nas do nawiązania bardzo fizycznego kontaktu. Chociaż niektórzy z nich mówili po angielsku, odkryłem, że język zawsze stawał się rodzajem niewidzialnej bariery, ponieważ ludzie starali się racjonalizować to, co się działo i wtedy przestawali odczuwać... >>



Towards Confluence
Remco de Blaaij i Kamila Wielebska prezentują Towards Confluence
i zadają sobie nawzajem kilka pytań, aby dowiedzieć się, dlaczego, kiedy i jak rzeczy spotykają się ze sobą...>>
Bob Dylan Blues
The Voice of Virginia Woolf
Craftsmanship (1937)
Games played by
Marcel Duchamp
Ludwig Wittgenstein
O Pewności
Ludwig Wittgenstein
On Certainty
laznia.pl